Informacje Powiatowe
Sprawy związane z rejestracja pojazdów.
We wskazanym wyżej okresie:
- przerejestrowano i zarejestrowano 685 pojazdów,
- wydano 660 dowodów rejestracyjnych stałych,
- przyjęto i odnotowano 610 zawiadomień o zbyciu pojazdu,
- wyrejestrowano 66 pojazdów na stałe,
- czasowo wyrejestrowano 3 pojazdy.
Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i ubytych pojazdów są przygotowywane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 350 szt.
Na bieżąco prowadzone są postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.
W danym okresie przygotowano i dostarczono 80 zawiadomień o wszczęciu postepowania w sprawach nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, wydano 69 decyzji w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, przekazano do Wydziału Finansowego 32 ostateczne decyzje w celu egzekucji należnych kwot.
Uprawnienia do kierowania pojazdami.
We wskazanym okresie:
- wydano 113 praw jazdy,
- wydano 3 pozwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym,
- wydano 76 profili kandydata na kierowcę i 35 profili kierowcy zawodowego,
- wykonano 35 wyroków sądowych, zatrzymań praw jazdy,
- wydano 10 decyzji cofnięcia uprawnień.
Sprawy pozostałe.
W zakresie prawa o ruchu drogowym:
- dokonano wyboru stacji demontażu i przekazano do likwidacji samochód MAZDA 6 przejęty na własność Powiatu postanowieniem Sądu Rejonowego w Gostyninie,
- wystąpiono do właściwego organu w sprawie rejestracji pojazdów z wnioskiem o udostępnienie danych właściciela pojazdu OPEL CORSA nieodebranego z parkingu w terminie 3 miesięcy,
- ustalono miejsce przebywania uczestnika postępowania w sprawie przejęcia pojazdu VW CADDY i zwrócono do Sądu korespondencję przekazaną do doręczenia,
- dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego fakturę za usługi usuwania i przechowywania pojazdów w miesiącu kwietniu 2025r.,
- przygotowano i przeprowadzono kontrolę u trzech przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, skontrolowano pięć stacji kontroli pojazdów.
W zakresie transportu drogowego
- przygotowano i przesłano Marszałkowi Województwa Mazowieckiego wniosek o dopłatę z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu kwietniu 2025r.,
- rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu marcu 2025 roku,
- wydano 1 przedsiębiorcy zaświadczenie o posiadanej zdolności finansowej w związku z ubieganiem się o licencję wspólnotową,
- przesłano Wojewódzkiemu Inspektorowi Transportu Drogowego informację o zarządzającym transportem 1 przedsiębiorcy wykonujących transport drogowy rzeczy,
- wydano 1 zezwolenie i 2 wypisy do zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu rzeczy,
- wydano 5 zaświadczeń i 20 wypisów do zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne,
- przesłano zawiadomienia o zamiarze przeprowadzenia kontroli 3 przedsiębiorcom posiadającym wydane zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
- wezwano dwóch przedsiębiorców do przedłożenia dokumentów potwierdzających spełnianie wymogów prowadzenia działalności transportowej,
- na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.
- Aleksandra Buława
- Odsłony: 94
Wystartowała #MazowieckaAktywacja2025!
Ruszyła kolejna edycja konkursu grantowego dla lokalnie działających! Do 23 czerwca 2025 r. organizacje pozarządowe, w tym KGW i OSP, grupy nieformalne i grupy samopomocowe z Mazowsza mogą ubiegać się o dofinansowanie na realizację lokalnych inicjatyw – w wysokości do 2000 zł lub do 6500 zł.
Kto może wziąć udział?
Do udziału w konkursie zapraszamy:
- organizacje pozarządowe (np. fundacje, stowarzyszenia, OSP, KGW, kluby sportowe, spółdzielnie socjalne),
- nieformalne grupy mieszkańców,
- grupy samopomocowe,
działające na terenie województwa mazowieckiego.
Na co można otrzymać dotację?
Wspieramy mini-projekty, które:
- są realizowane między 8 sierpnia a 20 listopada 2025 r.,
- odpowiadają na realną potrzebę społeczną,
- są inicjatywą oddolną, tworzoną przez mieszkańców i dla mieszkańców Mazowsza.
To mogą być np. działania integracyjne, edukacyjne, kulturalne, ekologiczne, zdrowotne czy sportowe.
Harmonogram konkursu:
- Nabór wniosków: 23 maja – 23 czerwca 2025 r. (do godz. 23:59)
- Ocena formalna: do 30 czerwca
- Ocena ekspercka: 1 – 7 lipca
- Ocena partycypacyjna: 10 – 20 lipca
- Ogłoszenie wyników: do 31 lipca
- Realizacja projektów: 8 sierpnia – 20 listopada 2025 r.
- Złożenie sprawozdania: do 30 listopada 2025 r.
Wniosek można złożyć wyłącznie przez generator online dostępny na stronie:
www.mazowieckaaktywacja.org.pl/generator
Wysokość dotacji
W tym roku prowadzimy dwie ścieżki:
- Ścieżka A. skierowana do grup nieformalnych i samopomocowych, w której można otrzymać dotacje do 2000 złotych.
- Ścieżka B. skierowana do organizacji pozarządowych, w której można otrzymać dotacje do 6500 złotych.
Zasady udziału:
- Zapoznaj się z regulaminem na stronie: www.mazowieckaaktywacja.org.pl
- Złóż wniosek w terminie i przez generator
- Wskaż osobę do udziału w ocenie partycypacyjnej
- Po wygraniu – podpisz umowę i zrealizuj projekt
- Złóż sprawozdanie
Obejrzyjwebinarium informacyjne o konkursie: https://www.facebook.com/mazowieckaaktywacja/videos/1804237396813055
Masz pytania?
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
512 022 105 (pon.–pt., godz. 12:00–14:00)
www.mazowieckaaktywacja.org.pl
Obserwuj nas na Facebooku: @MazowieckaAktywacja
Ile projektów zostanie dofinansowanych?
W tegorocznej edycji do rozdysponowania jest 212 000 zł, co pozwoli sfinansować minimum 43 projekty, w tym 15 projektów do 2000 złotych i 28 projektów do 6500 złotych.
Co wyróżnia Mazowiecką Aktywację?
To partycypacyjny model oceny wniosków. Ostateczny ranking powstaje w oparciu o ocenę partycypacyjną, w której udział biorą przedstawiciele wszystkich wnioskodawców.
Każda grupa/organizacja musi wskazać osobę do oceny innych wniosków (otrzyma ona 5–10 propozycji do oceny). To obowiązkowy element udziału w konkursie!
Zadanie publiczne finansowane ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego.
- Aleksandra Buława
- Odsłony: 115
Starosta Gostyniński Andrzej Krzewicki serdecznie zaprasza do udziału w
V Powiatowym Rodzinnym Rajdzie Rowerowym pod hasłem "Historycznie, profilaktycznie i zdrowo”.
Szczegóły wydarzenia:
- Data: 14 czerwca 2025 roku
- Godzina zbiórki: 9.00
- Godzina startu: 9.30
- Planowane zakończenie: 15.00-16.00
- Miejsce zbiórki: Parking przy Liceum Ogólnokształcącym im. Tadeusza Kościuszki ul. 3-go Maja
- Trasa: Gostynin Liceum Ogólnokształcące im. T. Kościuszki – Nagodów- Rumunki- Aleksandrynów-Teodorów-Choinek-Miałkówek-Lucień-Gorzewo-Białe.
Atrakcje:
- Przejażdżka malowniczymi trasami Powiatu Gostynińskiego
- Możliwość poznania ciekawych miejsc pamięci oraz zabytków Powiatu Gostynińskiego z udziałem prelegenta
- Prelekcja Policjanta na temat zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym pieszych i rowerzystów
- Ognisko z możliwością pieczenia kiełbasek na ogniu
- Żołnierska grochówka z pieczywem oraz słodka niespodzianka od sponsora dla uczestników rajdu
Dla kogo? Rajd przeznaczony jest dla całych rodzin. Zapraszamy zarówno doświadczonych rowerzystów, jak i tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z rowerem.
Co zabrać ze sobą?
- Sprawny rower
- Kask ochronny
- Wygodne ubranie sportowe
- Wodę, dobry humor i chęć do zabawy
Organizator zapewnia:
- Gadżety
- Medale pamiątkowe
- Bezpieczeństwo: Opiekę medyczną na trasie rajdu zapewnioną przez OSP Lucień
- Pokaz ratownictwa medycznego przeprowadzony przez OSP Białotarsk
- Poczęstunek: Napoje na trasie oraz posiłek na zakończenie rajdu
- Ubezpieczenie: Ubezpieczenie dla wszystkich uczestników rajdu
- Niezapomniane wrażenia oraz rodzinną atmosferę
Załączniki do pobrania poniżej:
Karta zgłoszenia - Osoba dorosła
Karta zgłoszenia - Osoba niepełnoletnia
- Szymon Sosnowski
- Odsłony: 1468
W środę 28 maja 2025 r. w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Gostyninie odbyło się szkolenie pt. „Ulga w stresie – praktyczne narzędzia pracy z emocjami i napięciem”. Inicjatorem spotkania był Starosta Gostyniński oraz Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gostyninie. Przybyłych uczestników powitał Pan Grzegorz Geisler Wicestarosta Gostyniński. W spotkaniu udział wzięły osoby reprezentujące różne środowiska zawodowe zaangażowane w realizację zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy domowej. Wśród nich przedstawiciele jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, pracownicy placówek opiekuńczo – wychowawczych, funkcjonariusze policji, przedstawiciele wymiaru sprawiedliwości. Szkolenie poprowadziła Maja Ławicka Certyfikowany Facylitator Access Consciousness, która przybliżyła uczestnikom proste i skuteczne narzędzia do samoregulacji emocji, redukcji stresu i odzyskania wewnętrznego spokoju.Treści poruszane podczas szkolenia były zaproszeniem do refleksji na temat wyzwań jakie stawia przed pracownikami służb pomocowych współczesny świat, jak dbać o siebie i swój dobrostan, aby móc każdego dnia wspierać klientów. Organizatorzy dziękują za udział wszystkim uczestnikom spotkania.
- Witold Modrzejewski
- Odsłony: 150
Nie milkną echa sobotniego wydarzenia w którym tak licznie wzieliście Państwo udział. Bardzo dziękujemy Panu Dariuszowi Cichomskiemu za obecność oraz realizacje filmiku z "I Powiatowego Dnia Organizacji Pozarządowych Powiatu Gostynińskiego".
- Szymon Sosnowski
- Odsłony: 165